معرفی مانیتور با پورت hdmi

۱۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

مانیتور کامپیوتر مهمترین سخت افزار و خروجی اصلی کامپیوتر است که برای نمایش اطلاعات و فرآیندهای داخل کامپیوتر استفاده می شود. کاربر نتایج دستورات خود را با استفاده از ماوس و صفحه کلید روی صفحه نمایش می بیند.

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مانیتور و مانیتور با پورت hdmi صحبت کنیم. ابتدا پاسخ این سوال که hdmi چیست؟ را بیان میکنیم.  hdmi اولین و تنها رابط تجاری برای انتقال دیجیتال همزمان ویدئو و صدا غیرفشرده است. hdmi نوعی پورت ارتباطی است که به کاربران امکان انتقال تصویر و صدا با کیفیت بالا را از طریق یک کابل می دهد.

یکی از ویژگی های HDMI که باعث شده است تصاویر باکیفیت ارائه کند این است که دستگاه فرستنده باید اطلاعات غیر فشرده را ارسال کند و دستگاه گیرنده نیز باید آن را دریافت کند. این عدم فشرده سازی باعث افزایش کیفیت تصاویر می شود. دستگاه هایی که دارای این پورت هستند HD یا Full HD نامیده می شوند.

با ظهور درگاه HDMI، کابل های S-Video و DVI مسلما منسوخ شده اند. در حقیقت، کاری که یک پورت HDMI انجام می‌دهد، با سه کابل ویدیوی کامپوننت و شش کابل انتقال صدای آنالوگ انجام می‌شود.

این پورت امکان انتقال تصاویر با وضوح بیش از 1080 پیکسل و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را داشته و صدا را در هشت کانال با فرکانس 192 کیلو هرتزی منتقل می کند. این پورت در دستگاه های دیجیتال مانند سینمای خانگی و تلوزیون های با وضوح تصویر بالا  و دوربین های فیلمبرداری دیجیتال و ... استفاده می شود.

 

انواع صفحه نمایش کامپیوتر

طرفداران انواع مانیتورها را در 4 مدل در نظر می گیرند: مانیتورهای 4k، مانیتورهای بازی یا گیمینگ، مانیتورهای LED و مانیتورهای لمسی. 

مانیتور 4k: خرید مانیتور 4k برای افرادی که به دنبال حرفه ای ترین مدل مانیتور کامپیوتر هستند توصیه می شود. این مدل  صفحه نمایش صنعت سینمای دیجیتال را متحول کرده است. وضوح منحصر به فرد و استاندارد گرافیکی با کیفیت بالا یکی از ویژگی های متمایز کننده صفحه نمایش کامپیوتر 4k است.

 مانیتور بازی: همانطور که از نام این نمایشگر پیداست، به طور خاص برای بازی تولید شده است. ابعاد بزرگ این مانیتورهای گیمینگ آنها را از سایر مانیتورهای کوچک کامپیوتر متمایز می کند. اگر بازی های رایانه ای را در برنامه روزانه خود قرار می دهید، این صفحه نمایش کامپیوتر برای شما مناسب است. 

مانیتور ال ای دی: صفحه نمایش ال ای دی به مصرف کم برق شهرت دارد. یکی از دلایل محبوبیت این صفحه نمایش سرعت روشن و خاموش شدن آن است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. 

مانیتور لمسی: صفحه نمایش های لمسی از آخرین نسل نمایشگرهای LED هستند. درصد بالایی از جذابیت مانیتورها عملکرد تماس مستقیم آنهاست، زیرا شرایط تعامل بیشتر و بهتری را فراهم می کنند. امروزه در اکثر مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها، مدارس و شرکت ها از این مانیتورها به جای تخته وایت برد استفاده می شود. همینطور از این مانیتور لمسی در اکثر فروشگاه ها و بیلبوردها استفاده شده است.

نکات مهم هنگام خرید مانیتور

سایز نمایشگر: اولین چیزی که هنگام خرید مانیتور باید به آن توجه داشت اندازه آن است. امروزه مانیتورهای LCD جایگزین مانیتورهای CRT(قدیمی) شده اند و به دلیل فضای کوچکی که در محیط اشغال می کنند به راحتی قابل استفاده هستند.

پورت های مانیتور: همیشه مانیتوری بخرید که دارای پورت های زیادی مانند: HDMI - VGA - DVI و حتی جک هدفون و USB باشد. وجود پورت های مختلف بر روی نمایشگر آن به شما این امکان را می دهد که در زمان کوتاه آن را به راحتی به سایر دستگاه های صوتی و کنسول های بازی متصل کنید.

رزولوشن: هنگام خرید مانیتور سعی کنید به دنبال محصولی با وضوح بسیار بالاتر باشید. وضوح بالا به شما این امکان را می دهد که از برنامه های مختلف بر روی صفحه نمایش رایانه خود استفاده کنید و حتی به شما امکان می دهد فیلم های مورد نظر خود را با کیفیت اصلی (FULL HD) تماشا کنید.

زمان پاسخگویی: زمان پاسخ (Response Time) در واقع زمان تغییر حالت رنگ پیکسل های صفحه نمایش است. هر چه کوتاهتر باشد برای شما بهتر است. به عنوان مثال، فرض کنید که در حال تماشای یک فیلم یا حتی یک بازی فوتبال بر روی صفحه نمایش خود هستید، هر چه زمان پاسخگویی محصول مورد نظر شما کوتاه تر باشد، دیدن تصاویر آسان تر و زمان پاسخگویی طولانی تر خواهد بود.

زاویه دید: یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید یک مانیتور با کیفیت، دانستن زاویه دید آن است. در واقع، زاویه دید به شما این امکان را می دهد که از محتویات نمایش داده شده روی صفحه، حتی اگر درست در مرکز و جلوی صفحه نمایش شما نباشد، بسیار آگاه باشید.

پنل IPS یا TN: این نوع صفحه نمایش بیشتر برای افرادی که در کار طراحی هستند ویا به عبارتی گرافیست هستند کاربرد دار زیرا پنل IPS دارای زاویه دید بهتر و نمایش دقیق تر رنگ هامورد علاقه طراحان است. همچنین می توان گفت که پنل TN یک مجموعه کاملا معمولی با زاویه دید محدود است، زمان پاسخگویی کمتر از پنل IPS است و بیشتر مناسب کسانی است که به مانیتور حرفه ای نیاز ندارند.

برای خرید مانیتور با پورت hdmi به سایت نور استوک مراجعه نمایید. در فروشگاه noorstok علاوه بر این محصول محصولات دیگری از جمله کیس استوک و لپ تاپ استوک و موارد دیگر نیز وجود دارد. همینطور در این فروشگاه اینترنتی مانیتور استوک دل وجود دارد که برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.